Oferta edukacyjna

 

Zestawy programów wychowania przedszkolnego oraz zestawy podręczników na rok szkolny 2007/2008

 

Przedszkole nasze w pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej bazuje na podstawie programowej wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

Wszystkie zadania wynikające z podstawy programowej realizujemy na określonych obszarach edukacyjnych tj.:

·        Poznawanie i rozumienie siebie i świata.

·        Nabywanie umiejętności poprzez działanie.

·        Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej.

·        Budowanie systemu wartości.

 

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest w oparciu o następujące programy:

 

-         Program Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”.

       Nr dopuszczenia – DKW4013-5/01

-         „ABC… Program wychowania przedszkolnego XXI” autorstwa Anny Łady-Grodzickiej, Ewy Bełczewskiej, Maryli Herde, Elżbiety Kwiatkowskiej, Joanny Wasilewskiej.

       Nr dopuszczenia – DKW4013-1/00

 

W procesie edukacji stosujemy również własne programy edukacyjne:

 

-         Program adaptacyjny

-         Program wychowawczy

 

Pracę dydaktyczną opieramy na elementach metod:

 

-         Wprowadzenie dziecka w świat pisma – Ireny Majchrzak - dotyczy elementarnej nauki czytania oraz przygotowania do nauki pisania. Dzięki niej dziecko od samego początku wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie odizolowanych liter. Zdaniem autorki rozumienie słowa może i powinno wyprzedzać umiejętności jego odczytywania, bo nie litery się czyta, tylko sens. Zrozumienie przynosi więc radość osiągnięcia i ta radość rodzi się w bezpośredniej reakcji między dzieckiem, a jego zadaniem.

-         Pedagogika zabawy Klanza – umożliwia aktywność i zaangażowanie oraz wspieranie wspólnego próbowania

      i odkrywania, kreatywnego myślenia,

-         „Ruch rozwijający” Weroniki Sherbone – ćwiczenia prowadzone tą metodą dają dziecku możliwość poznania własnego ciała oraz kontrolowania go. Pozwalają zdobyć pewność siebie oraz zapewniają poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu. Ułatwiają nawiązanie kontaktów i współpracy z partnerem i grupą. Dają możliwość przeżywania wspólnego wysiłku fizycznego.

-         Kinezjologia edukacyjna wg metody Paula Dennisona – zastosowanie ćwiczeń Gimnastyki Mózgu („Brain Gym”) pozwala uaktywnić większe obszary mózgu i włączyć do pracy prawą i lewą półkulę równocześnie, co pozwala sprostać wszystkim wymaganiom bez nadmiernego wysiłku i niepotrzebnej straty energii.

-         Drama – uczy poprzez osobiste doświadczenie, uczestnictwo lub obserwowanie scenek. Rozwija umiejętność wyrażania siebie przez dialog w rolach sytuacyjnych, gry i zabawy.